Media & Press

Här kan du läsa om Regional Musik i Sveriges medverkan i press och media.

Arkivbild. Foto: Jonas Ekströmer/TT

150 miljoner extra i stöd till regional kultur – varje år. Det kräver Länsmuseerna, Länsteatrarna och Regional musik i Sverige i ett gemensamt upprop till regeringen och samarbetspartierna.
Läs artikeln i sin helhet från SvD här

Foto: Janerik Henriksson

200609
Regional Musik i Sverige skriver tillsammans med Länsteatrarna och Länsmuseerna i ett brev till kulturminister Amanda Lind och finansminister Magdalena Andersson en vädjan om stöd till den regionala kulturen.

När Sverige slits isär måste staten värna kulturen

För att inte ansvaret ska bli övermäktigt hos oss enskilda regioner och verksamheter behövs en betydande satsning från staten på de regionala musikinstitutionerna. Vi uppmanar därför våra statliga företrädare att agera. I ord, uppdrag, resurser och handling, skriver styrelsen för Regional Musik i Sverige.

Läs artikeln i Dagens Samhälle i sin helhet här

Regional Musik i Sveriges logga

Så här använder du Regional Musik i Sveriges logotype:
Logotypen för RMS är vertikal i sin form. Detta bidrar till att ge logotypen dess särprägel. När det inte finns lodrätt utrymme kan undantagsvis en horisontell variant av logotypen användas. Det finns också en svart/vit variant av logotypen då färg inte passar eller går att använda.

RMS logga grön vertikal
RMS logga grön horisontell